KAMPANIA PROMOCYJNA TWÓJ BUDŻET WARSZAWA

W dniach 17-19.06 przygotowaliśmy na ulicach Warszawy interaktywne animacje w przestrzeni miejskiej, przykuwające uwagę swoją niebanalną i zaskakującą formą. Ta kampania promocyjna okazała się strzałem w dziesiątkę.

 

Wyobraźcie sobie  scenkę, w której król Zygmunt, który zszedł z kolumny na Rynek Starego Miasta, napotyka animatorkę ucharakteryzowaną na jezdnię (pomalowaną na czarno z białym pasem przechodzącym przez środek stroju i twarzy). Trwa głośna wymiana zdań. W końcu “jezdnia” ucieka, a król krzycząc “Już ja Cię wyprostuję, Skrzywiona Nawierzchnio!” zaczyna ją gonić wokół placu. Scenka jest głośna, zwraca uwagę przechodniów. Wzbudza uśmiech jako “mini performance”. 

Na koniec artyści-postacie, zamiast zbierać pieniądze do przysłowiowego kapelusza, wyjmują z niego małe ulotki przypominające banknoty i przekazują widzom ze słowami “Przeznaczenie milionów jest w Twoich rękach” oraz „Decydujesz o milionach. Decyduj rozważnie” i informując, że wśród projektów, na które można przeznaczyć pieniądze w ramach budżetu partycypacyjnego w Warszawie są m.in te związane z infrastrukturą czy kulturą.

 

Kampania promocyjna “Twój Budżet – Warszawa” to 3 dni, 7 scenek, 14 aktorów i 21 różnych miejsc, w których można było ich spotkać. Przebrani za fantastyczne postacie aktorzy w tych dniach aktywnie animowali warszawiaków, jednocześnie informując o projektach finansowanych z budżetu partycypacyjnego i podkreślali, jak ważne jest głosowanie w budżecie partycypacyjnym. Spotkać można było np. człowieka-drzewo, szukającego odpowiedniego parku by się posadzić, kobietę-krzyżówkę z nieuzupełnionymi hasłami na planszy, superbohatera zakochanego w outdoorowych siłowniach czy też bohaterów bajek, którzy animując dzieci jednocześnie puszczali oko w stronę dorosłych.

O sukcesie akcji świadczy z pewnością fakt rozdania wszystkich przeznaczonych na kampanię materiałów reklamowych. Również pozytywne były reakcje mieszkańców Warszawy – na przebrane i ucharakteryzowane postacie większość mieszkańców – zwłaszcza poza ścisłym centrum – reagowała z uśmiechem i zaciekawieniem, zatrzymując się by wysłuchać, co postacie mają do powiedzenia.

Ilość osób

50000

Klient

Urząd M. St. Warszawy

Rodzaj imprezy

kampania promocyjna, event promocyjny, ambient marketing

Lokalizacja

Warszawa