Zaproszenie na imprezę firmową – jak zrobić to w nietypowy sposób?

Firmowa impreza integracyjna to nie tylko okazja do świętowania sukcesów, ale też moment, w którym budujemy atmosferę zespołową, luzujemy krawaty i przypominamy sobie, że poza zadaniami są jeszcze ludzie. Ale żeby wydarzenie naprawdę się udało, warto zadbać o dobry klimat… już na etapie zaproszenia. Bo jeśli zaproszenie jest nudne – to i oczekiwania spadają. Jak więc zaskoczyć zespół i sprawić, że na samą myśl o evencie będą się uśmiechać?

5 kreatywnych pomysłów, które podkręcą atmosferę jeszcze przed rozpoczęciem eventu

Organizacja eventu firmowego może być świetną zabawą. Przede wszystkim trzeba ustalić termin imprezy firmowej, wymyślić atrakcje na imprezę firmową, określić charakter imprezy firmowej no i wreszcie – przygotować odpowiednie zaproszenie. Zastanawiasz się jak stworzyć oficjalne zaproszenie, ale czujesz, że to oklepane rozwiązanie? Zaproszenia drewniane też jakoś do Ciebie nie przemawiają a nie uśmiecha Ci się też drukowanie zaproszeń, bo personalizacja zaproszenia spędza Ci sen z powiek? Jeśli masz już określone ramy imprezy firmowej, mamy dla Ciebie kilka propozycji, jak stworzyć zaproszenie na uroczystą kolację, zaproszenie na jubileusz firmy, zaproszenie na bankiet, zaproszenie na wigilię firmową czy zaproszenie na imprezę grillową. Bez względu na charakter eventu, rodzaje zaproszeń firmowych czy projekt zaproszenia wykorzystasz dowolnie. Przykładowe zaproszenia na spotkanie integracyjne proponujemy poniżej – oto 5 sprawdzonych, ale nietuzinkowych pomysłów. Przekonaj się, że możesz samodzielnie przygotować profesjonalne zaproszenie firmowe.

Zaproszenie w formie trailera filmowego

Wieczory tematyczne dla pracowników cieszą się niezmienną popularnością w Twojej firmie? Zaproszenie wykonane inaczej, niż do tej pory, to może być strzał w dziesiątkę. Stwórz 60-sekundowy zwiastun eventu w klimacie „Netflix & work”. Użyj muzyki z hitowych seriali, śmiesznych ujęć z biura i hasła w stylu: „Ten wieczór przejdzie do historii. Czy jesteś gotów?”. Taki teaser można wrzucić na firmowego Slacka, Teamsa albo wysłać mailem z odliczaniem do premiery. Dodaj plansze rodem z hollywoodzkich zwiastunów, jak „Jedna noc. Jeden zespół. Zero dress code’u.”, żeby zbudować napięcie i wprowadzić w klimat. Na końcu umieść datę eventu z efektownym countdownem i zachętą do RSVP – w stylu: „Premiera już 12 lipca. Tylko dla zaproszonych.”. To sposób, by zaproszenie stało się samodzielnym doświadczeniem.

Pro tip: Poproś kilku pracowników o krótkie cameo – poczują się częścią czegoś większego jeszcze przed eventem.

Sprawdź ofertę: Team Building.

Eleganckie zaproszenie na imprezę tematyczną w… paczce-niespodziance

Wyślij do biura (lub do domów pracowników zdalnych) mini-paczkę z elementem niespodzianki – np. party-gadżetem (balonik, konfetti, okulary imprezowe) i karteczką z zaproszeniem. Dodaj QR-kod prowadzący do landing page’a z większą ilością info i zapisem RSVP.

Możesz pójść o krok dalej i dopasować zawartość paczki do motywu przewodniego imprezy – np. hawajski naszyjnik na beach party albo maseczkę karnawałową na bal maskowy. Taki gest intryguje, pokazuje zaangażowanie organizatorów i sprawia, że pracownicy czują się naprawdę zaproszeni, a nie tylko poinformowani.

Dlaczego działa? Bo zaskoczenie w fizycznej formie zostaje w pamięci o wiele dłużej niż mail.

Sprawdź także: Agencja eventowa Warszawa.

Imprezowy quest lub mini-gra

Drukowanie zaproszeń to dla Ciebie przeżytek? Zamiast wysyłać klasyczne zaproszenie – zaproś zespół do krótkiej gry. Na przykład: wysyłasz szyfrogram, z którego trzeba rozszyfrować datę i miejsce eventu. Albo przygotowujesz quiz na temat firmy i dopiero po jego ukończeniu pojawia się zaproszenie. Niezapomniana impreza firmowa oczywiście będzie zwieńczeniem tych wysiłków.

Możesz też podzielić zespół na drużyny i uczynić z gry mini-rywalizację z nagrodą dla najlepszych detektywów – np. specjalny drink na imprezie albo wyróżnienie na scenie. Taka forma zaproszenia sprawia, że cała firma zaczyna żyć eventem jeszcze przed jego rozpoczęciem.

Plus: Angażuje, bawi i buduje napięcie. W końcu chodzi o dobrą zabawę, prawda?

Warto także sprawdzić: Imprezy firmowe Wrocław.

Spersonalizowana playlista z zaproszeniem

Wyślij zespołowi specjalnie stworzoną playlistę na Spotify z tytułem „Zagraj to jeszcze raz – już wkrótce!”. Do opisu dołącz zaproszenie i hinty, jaki klimat będzie miała impreza. Można też dodać nagranie głosowe od CEO lub działu HR: „Zasługujecie na imprezę roku. Zarezerwujcie wieczór X – więcej info wkrótce!”.

To działa, bo: buduje nastrój, jeszcze zanim wyjdziemy z biura.

Polecamy: Organizacja eventu promocyjnego.

Jak napisać zaproszenie ukryte w codziennej komunikacji?

Jeśli Waszą codziennością są spotkania online, newslettery lub statusy – przemyć zaproszenie tam, gdzie nikt się go nie spodziewa. Przykład? W prezentacji kwartalnej pojawia się slajd z grafiką: „Plot twist: 12 lipca nie kończymy dnia o 17:00…”.

Efekt? Zaskoczenie, śmiech, a potem lawina pytań, która tylko nakręca oczekiwanie.

Sprawdź -> Imprezy firmowe Kraków.

Tworzenie zaproszeń firmowych po nowemu

W czasach, gdy każdy ma skrzynkę mailową pełną przypomnień, raportów i „ważnych informacji”, warto podejść do firmowego zaproszenia inaczej – z humorem, pomysłem i na luzie. Nie chodzi tylko o to, żeby przyszli. Chodzi o to, żeby już od pierwszego momentu poczuli, że to będzie coś fajnego.

Autor: Agencja eventowa z Wrocławia.