Ilość osób: 20 000
Klient: Centrum Komunikacji Społecznej M. St. Warszawy
Rodzaj imprezy: akcja promocyjna, event marketing, ambient marketing
Lokalizacja: Warszawa

Akcja promocyjna „Zagłosuj na pomysły” – Warszawa

Budżet partycypacyjny daje mieszkańcom możliwość współdecydowania o wydatkowaniu części budżetu Warszawy. Mieszkańcy mogą zgłaszać pomysły, dyskutować o nich, a potem głosować na najciekawsze i najbardziej potrzebne. Pomysły, które uzyskają największe poparcie mieszkańców realizowane są w kolejnym roku.

Budżet partycypacyjny jest narzędziem, dzięki któremu mieszkańcy mogą zmieniać Miasto, poprawiać swoją najbliższa okolicę – miejsce gdzie mieszkają lub spędzają czas wolny. W drugiej połowie czerwca (od 14 do 30 czerwca) mieszkańcy Warszawy mogli głosować na pomysły w budżetu na rok 2018. Wtedy również w dwa kolejne weekendy przeprowadziliśmy akcję promocyjną zachęcającą do głosowania – dwa weekendy, 32 lokalizacje i 16 animatorów wcielających się w różnorodne postacie – od Pana Ławki i Pani Trawy przez Syrenkę i Zygmunta, Warsa i Sawę czy Bibliotekarza i Panią Książkę… Szalone i kolorowe postacie wzbudziły uśmiechy wielu mieszkańców Warszawy. Akcja dotarła do ponad 20 tysięcy Warszawiaków!

Dodatkowym aspektem akcji promocyjnej był specjalny występ Klubu Komediowego nad Wisłą. Reprezentacja Klubu Komediowego również oparła specjalny improwizowany show komediowy na opowieściach związanych z budżetem, głosowaniem i obywatelskimi sprawami.